(Nie)bezpieczna Świeradowska?

Pod koniec października 2013r. mężczyzna jadący na rowerze zginął pod kołami tramwaju na przejściu dla pieszych przy ul. Świeradowskiej (przejście przy skrzyżowaniu z ulicą Piławską). Rok później, w 2014r., na wniosek m.in. Rady Osiedla Gaj przy przejściu przez torowisko pojawiają się specjalne zapory mające na celu spowolnić ruch pieszych i tym samym poprawić stan bezpieczeństwa. W sierpniu 2017r. dochodzi do kolejnego wypadku z udziałem pieszego i tramwaju w tym samym miejscu. 

Wraz z pojawieniem się linii tramwajowej przy ul. Świeradowskiej znacząco poprawił się komfort podróżowania komunikacją zbiorową dla osiedla. Niestety wraz z tym udogodnieniem pojawiło się zagrożenie w postaci bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego, a więc pieszych i rowerzystów. W przeciągu 6 lat funkcjonowania linii doszło do dwóch tragicznych wypadków (oba miały miejsce na przejściu dla pieszych na wysokości skrzyżowania się ulic Świeradowskiej i Piławskiej).  

 

 

Pod koniec października 2013r. mężczyzna jadący na rowerze zginął pod kołami tramwaju na przejściu dla pieszych przy ul. Świeradowskiej (przejście przy skrzyżowaniu z ulicą Piławską). O tragicznym wypadku pisaliśmy na stronie. Wydarzenie to skłoniło do dyskusji na temat bezpieczeństwa pieszych w ruchu drogowym w obrębie osiedla. Przewodniczący Rady Osiedla Gaj wraz z Przewodniczącym Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego zwołali w październiku b.r. nadzwyczajne posiedzenie Rady, dotyczące bezpieczeństwa w ruchu pieszym i samochodowym w obrębie Gaju.  Pojawili się na nim Radni osiedla, Radna Rady Miejskiej Wrocławia, przedstawiciele Urzędu Miasta oraz Policji.

W 2014r. na wniosek m.in. Rady Osiedla Gaj ZDiUM zainstalował przy w/w przejściu specjalne barierki, które miały za zadanie spowolnić ruch pieszych korzystających z przejścia przez torowisko, a docelowo poprawić ich bezpieczeństwo. 

Niestety w sierpniu tego roku doszło do kolejnego wypadku na przejściu. Przejściu, które jest poprawnie i wyraźnie oznakowane oraz zabezpieczone barierami ochronnymi. W opozycji dla takiego stanu rzeczy pojawiają się głosy mówiące o tym, że tramwaje poruszają się za szybko i zbyt cicho.

Na naszym facebook’owym profilu wywiązała się dyskusja na temat bezpieczeństwa przy tym przejeździe. 

Również Rada Osiedla postanowiła poruszyć temat na sierpniowej sesji osiedla. 

Wkrótce ma zostać podjęta decyzja o programie dla zwiększenia bezpieczeństwa w rejonie torowiska przy ul. Świeradowskiej.

 

KRÓTKA HISTORIA ZDARZEŃ PRZY TOROWISKU NA UL. ŚWIERADOWSKIEJ 

Rok 2011 – otwarcie linii tramwajowej na Gaj, od ulicy Bardzkiej do pętli przy Świeradowskiej. 


Rok 2013 – przy przejściu przez torowisko nieopodal skrzyżowania Świeradowska/Piławska ginie rowerzysta 

 

Rok 2014 – na wniosek Rady Osiedla Gaj przy przejściu przez torowisko pojawiają się zapory

 

Rok 2017 – w tym samym miejscu dochodzi do kolejnego wypadku z udziałem osoby pieszej i tramwaju.

 

 

 

 

W związku z prowadzoną dyskusją na temat przejść dla pieszych przy torowisku tramwajowym na Świeradowskiej jesteśmy ciekawi Waszej opinii na ten temat. Piszcie co Waszym zdaniem powinno się zmienić, tak aby możliwie jak najskuteczniej zapobiec podobnym zdarzeniem w przyszłości!

 

 

Autor: Rada Osiedla Gaj

Udostępnij
  • persistent

    Już zaistnienie pierwszego śmiertelnego wypadku na powyższym przejściu w 2013 roku, powinno spowodować zastosowanie sygnalizacji dźwiękowej bądź świetlnej, nie czekając na kolejne ofiary niefortunnego przejścia. Zdziwienie budzi i zarazem oburzenie, że powyższego problemu nie zauważa Prezydent Miasta wraz z podległymi służbami.

    • tajny

      alert(‚dokładnie’);